20 Şubat 2008 Çarşamba

KATMER POĞAÇA ( ADIM ÇÖREĞİ ):p

Benim adım çöreği niyetine yaptığım katmer poğaçanın tarifini yazayım:) Biraz uğraşmalı bir poğaça ama lezzeti de o kadar güzel... Ben tarifi mutfak güncesinden almıştım... Deneyen herkese afiyet olsun...

KATMER POĞAÇA...

Malzemeler :
- 1 su bardağı süt
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
- 20 gr yaşmaya
- 2 çay kaşığı tuz
- 2 çay kaşığı tozşeker
- Aldığı kadar un
Arasına;
- 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
- 100 gr beyaz peynir
- Maydanoz

Yapılışı:
Mayayı çok az ılık suyla erittim. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve unu da katarak ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapıyoruz. Mayalanmadan 8 parçaya ayırıyoruz. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürüyoruz. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarlıyoruz. En üsttekine yağlamayacağız. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyüterek , sigara böreği yapacak gibi kesip, arasına peynirli harçtan koyarak sarıyoruz. 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürerek , 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz...